Scroll to top

Biuro podróży

category: Research, UX

Biuro podróży

Badanie UX dla biura podróży uwzględniające potrzeby użytkowników korzystających z usług. Zleceniodawcą był klient z branży turystycznej, który chciał zrealizować inwestycję na rynku biur podróży.

Narzędzia

  • Desktop Research
  • Wywiady
  • Mapa Empatii
  • User Journey Map
  • Persona
  • Card Sorting

Desktop research

Na samym początku musiałem poznać rynek turystyczny. Po analizie zebranych danych byłem w stanie określić najpopularniejsze kierunki:

  • Turcja - 30%
  • Grecja - 25%
  • Tunezja - 15%

Wnioski

Po głębszym przeanalizowaniu danych można stwierdzić, że Turcja, Grecja i Egipt są najbardziej opłacalnymi kierunkami najczęściej i najchętniej wybieranymi przez Polaków. Analizując trendy ostatnich miesięcy widać, że na czoło stawki sprzedażowej zaczyna się wybijać również Egipt.

Niezależnie od kierunków podróży, kwoty wydawane na wczasy przekraczają często średnio 5 tysięcy złotych.

Chociaż Polacy nie często wybierają bardziej egzotyczne zakątki ziemi warto jednak je rozważyć z powodu ich rentowności, najdroższymi oraz popularnymi kierunkami są Malediwy, Meksyk, Cypr.

Persona

Persona została przeze mnie zdefiniowana na podstawie przeprowadzonych wywiadów. Przeanalizowałem również rynek oraz raporty dotyczące osób korzystających z biur podróży. Dzięki temu, mogłem stworzyć personę główną oraz poboczną. Technika ta pozwoliła mi na poznanie oraz zrozumienie potrzeb użytkowników.

Persona główna:

Persona poboczna:

Mapa Empatii

Dane, które przeanalizowałem pozwoliły mi na stworzenie Mapy Empatii bazując na personie głównej. Skupilem się na tym co ludzie myślią i czują oraz na ich doświadczeniach oraz potrzebach.

User Journey Map

W projektach takich jak ten, ważne jest zwizualizowanie potrzeb emocji oraz działań klienta. User Jurney Map to wizualna interpretacja relacji pomiędzy produktem oraz klientem z perspektywy czasu oraz przestrzeni. Pomaga zrozumieć klienta oraz pozwala odpowiedzieć na pytanie jak klient korzysta z produktu.

Card sorting

Card sorting został wykonany na grupie 10 osób. Dzięki analizie wyników można zobaczyć w jaki sposób ludzie myślą i segregują informacje. Grupa "Najpopularniejsze kierunki" została dodana, żeby móc sprawdzić, czy ludzie postrzegają ją tak jak wskazuje na to statystyka. Wniosek nasuwa się taki, że niekoniecznie statystycznie najpopularniejsze kierunki są kierunkami, które w tej właśnie kategorii szukali by ludzie.

  • Client

    Biuro podróży