Financial
category: UX, Web Design
Financial
Projekt polegał na opracowaniu narzędzia do wyszukiwania placówek, oddziałów oraz bankomatów należących do banku. Zleceniodawcą był klient z rynku finansów. Dostarcza on nowoczesne produkty bankowe dostępne online jak i w tradycyjnych placówkach bankowych.
Problem
- Narzędzie powinno działać na dekstopie i smartfonie - RWD
- Potrzeba wyboru wyszukiwania między placówkami i oddziałami oraz bankomatami
- Możliość dostępu do mapy oddziałów, placówek oraz bankomatów
- Możliwość wyszukiwania z wykorzystaniem lokalizacji urządzenia ale również dostęp do tradycyjnego wyszukiwania
- Możliwość wyboru punktu z opcjami: dostępność bankomatu 24, bankomat wewnętrzny, bankomat zewnętrzny, dostęp dla niepełnosprawnych, miejsca parkingowe, obsługa indywidualna
- Po wyborze punktu, powinny sięwyświetlać szczegółówe informacje takie jak: godziny otwarcia, pełny adres, numery telefonu, możliwość zarezerwowania spotkania, funkcja "Pokaż drogę" - zintegrowana z Google
Narzędzia
- High-Fidelity Wireframes
- Prototyping
- Testing
High-Fidelity Wireframes
W projekcie High-Fidelity Wireframe został stworzony koncept aplikacji oraz interakcje konieczne do przetestowania aplikacji z użytkownikami.
Wyszukiwarka oddziałów:
Strona główna
Wrocław
Oddział Legnicka
Oddział Legnicka godziny otwarcia
Oddział Legnicka dodatkowe udogodnienia
Filtry
Filtry niepełnosprawni
Filtry miejsca parkingowe
Filtry obsługa indywidualna
Wyszukiwarka bankomatów i wpłatomatów:
Strona główna bankomaty
Bankomaty Wrocław
Bankomat Legnicka
Filtry Bankomat
Filtry Bankomat Wewnętrzny
Filtry Bankomat Zewnętrzny
Filtry Bankomat 24h
Mobilna wyszukiwarka oddziałów:
Mobile Strona główna
Mobile lista oddziałów
Mobile Oddział Legnicka
Mobile filrty
Mobile godziny otwarcia
Mobile udogodnienia
Mobile mapa
Mobilna wyszukiwarka bankomatów i wpłatomatów:
Mobile główna bankomaty
Mobile lista bankomatów
Mobile bankomat Legnicka
Mobile filtry
Mobile mapa
Testing
Testy zostały w pełni przeprowadzone z małą grupką osób. Grupa ta jednak charakteryzowała się różnym poziomem zaawansowania i obycia z produktami cyfrowymi.
Pierwsze założenia projektowe zakładały, że mapa wyświetlana będzie na całej szerokości ekranu a lista będzie wyświetlana w formie modala. Przeprowadzone testy pokazały mi jednak, że to rozwiązanie nie jest tak bardzo czytelne oraz wygodne. W tym momencie zdecydowałem się na umieszenie listy po lewej stronie ekranu, tak jak widać to na powyższych zrzutach ekranu.
Po zastosowaniu zmian, przeprowadzone zostały testy porównawcze z tą samą grupą testerów oraz zaangażowałem kolejną małą grupkę. Okazało się, że zastosowane zmiany dla użytkowników okazały się czytelniejsze oraz wygodniejsze w obsłudze.
-
Client
Rynek finansów