Scroll to top

Financial

category: UX, Web Design

Financial

Projekt polegał na opracowaniu narzędzia do wyszukiwania placówek, oddziałów oraz bankomatów należących do banku. Zleceniodawcą był klient z rynku finansów. Dostarcza on nowoczesne produkty bankowe dostępne online jak i w tradycyjnych placówkach bankowych.

Problem

  • Narzędzie powinno działać na dekstopie i smartfonie - RWD
  • Potrzeba wyboru wyszukiwania między placówkami i oddziałami oraz bankomatami
  • Możliość dostępu do mapy oddziałów, placówek oraz bankomatów
  • Możliwość wyszukiwania z wykorzystaniem lokalizacji urządzenia ale również dostęp do tradycyjnego wyszukiwania
  • Możliwość wyboru punktu z opcjami: dostępność bankomatu 24, bankomat wewnętrzny, bankomat zewnętrzny, dostęp dla niepełnosprawnych, miejsca parkingowe, obsługa indywidualna
  • Po wyborze punktu, powinny sięwyświetlać szczegółówe informacje takie jak: godziny otwarcia, pełny adres, numery telefonu, możliwość zarezerwowania spotkania, funkcja "Pokaż drogę" - zintegrowana z Google

Narzędzia

  • High-Fidelity Wireframes
  • Prototyping
  • Testing

High-Fidelity Wireframes

W projekcie High-Fidelity Wireframe został stworzony koncept aplikacji oraz interakcje konieczne do przetestowania aplikacji z użytkownikami.

Wyszukiwarka oddziałów:

Wyszukiwarka bankomatów i wpłatomatów:

Mobilna wyszukiwarka oddziałów:

Mobilna wyszukiwarka bankomatów i wpłatomatów:

Testing

Testy zostały w pełni przeprowadzone z małą grupką osób. Grupa ta jednak charakteryzowała się różnym poziomem zaawansowania i obycia z produktami cyfrowymi.

Pierwsze założenia projektowe zakładały, że mapa wyświetlana będzie na całej szerokości ekranu a lista będzie wyświetlana w formie modala. Przeprowadzone testy pokazały mi jednak, że to rozwiązanie nie jest tak bardzo czytelne oraz wygodne. W tym momencie zdecydowałem się na umieszenie listy po lewej stronie ekranu, tak jak widać to na powyższych zrzutach ekranu.

Po zastosowaniu zmian, przeprowadzone zostały testy porównawcze z tą samą grupą testerów oraz zaangażowałem kolejną małą grupkę. Okazało się, że zastosowane zmiany dla użytkowników okazały się czytelniejsze oraz wygodniejsze w obsłudze.

  • Client

    Rynek finansów